Subject: FW: Infopäring kõrvalmaanteelt mahasõidu rajamine
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 5 Feb 2024 11:32:30 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Ave.Aadumae <[email-masked]>
Sent: Monday, February 5, 2024 11:23 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: Aivar.Noorem <[email-masked]>; Rein.Kaarlop <[email-masked]>
Subject: Re: Infopäring kõrvalmaanteelt mahasõidu rajamine

Tere,

Tänan tagasiside eest!

Saadan planeeritava kaevandusrajatise osas lisainfot. VKG Kaevandused OÜ
soovib rajada  13129 Savala-Arvila kõrvalmaanteelt mahasõidu
kaevandusrajatise Uus-Kiviõli kaevanduse tuulutusšurf nr 2 juurde.

Lüganuse Vallavolikogu 30.10.2014. a otsuse nr 97 “Uus-Kiviõli kaevanduse
kaevise lintkonveieri ja teenindustee, kaevise veokonveieri- ja
abikallakšahti ja väljapumbatava vee settebasseini maa-ala
detailplaneering“ kohaselt on tuulutusšurfi asukoht detailplaneeringuga
ette nähtud. Seoses Uus-Kiviõli kaevanduse ehitiste rajamisega on
tuulutusšurfile valitud uus asukoht, mis ei muuda planeeringu
põhilahendust. Manuses on Lüganuse Vallavalitsuse korraldus puuraugu
asukoha kooskõlastamise kohta (Uus-Kiviõli kaevanduse tuulutusšurf nr 2).
Kooskõlastatud asukoha alusel koostatakse projekt.

Parimat,

Ave Aadumäe

projekti koordinaator / Uus-Kiviõli projektigrupp
/ +372 5667 1323
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://facebook.com/virukeemiagrupp>
<http://linkedin.com/company/viru-keemia-grupp>
<http://instagram.com/virukeemiagrupp>

VKG Kaevandused
Järveküla tee 14
30328 Kohtla-Järve
 <http://www.vkg.ee> www.vkg.ee

  _____

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 11, 2024 12:24
To: Ave.Aadumae <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Infopäring kõrvalmaanteelt mahasõidu rajamine

Tere.

Tänan pöördumast.

Olukorrast parema ülevaate saamiseks palume Teilt lisainfot.

Kõigepealt vajab selgitamist, mis asjaoludel on kaevandusrajatis
kavandatud skeemil näidatud asukohta. Nimelt ei ole kehtestatud
detailplaneeringu järgi sellesse asukohta kaevandusrajatist (ega
riigiteelt mahasõitu) ette nähtud. Skeemilt ei selgu, mis rajatisega on
tegemist.

Siin peaksite suhtlema kohaliku omavalitsusega, et saada teada, kas nad
nõustuvad skeemil näidatud kaevandusrajatise asukohaga (mis on vastuolus
detailplaneeringuga).

Samuti vajaks koostöös kohaliku omavalitsusega kaalumist:

*        kas rajatise saaks teha mõnda teise asukohta

*        kas rajatist saaks teenindada detailplaneeringu järgse
juurdepääsutee kaudu (täiendavat mahasõitu mitte ette näha).

Selgitame, et Transpordiamet lähtub ristumiskohtade asukoha sobivuse
hindamisel kliimaministri 17.11.2023 määruses nr 71 „Tee projekteerimise
normid“ (edaspidi normid) toodud nõuetest.  Riigiteel peab olema tagatud
nii ristumiskohtade vähim omavaheline vahekaugus kui ka nähtavus
väljasõidul riigiteele (st nähtavuskolmnurgas ei tohi paikneda nähtavust
piiravaid takistusi).

Transpordiameti esialgsel hinnangul võib osutuda ristumiskoha rajamine
riigiteel nr 13129 km ca 5,96 võimalikuks. Täpsema hinnangu andmiseks
vajame rohkem infot, sh mis rajatisega on tegemist, kas koostatakse
projekt.

Edastan teadmiseks ka eelinfo, millega ristumiskoha rajamisel tuleb
arvestada järgnevaga.

1.	Ristumiskoha rajamiseks esitab huvitatud isik/kinnistu omanik (või
volitatud isik)  digiallkirjastatud taotluse. Taotlus peab sisaldama
järgmist infot:

*        Kinnistu omaniku/huvitatud isiku kontaktid (nimi, e-post,
telefon)

*        Vajadusel volikiri

*        Kinnistu nimi ja katastritunnus, kuhu juurdepääs rajatakse

*        Ristumiskoha asukoha skeem (näiteks Maa-ameti kaardil)

*        Selgitus, milleks on juurdepääs vajalik

*        Milline on tegevusega kaasnev orienteeruv liiklussagedus ja
-koosseis (kui palju sõidukeid ööpäevas sõidab, kui suured sõidukid)

2.	Taotluse alusel väljastame teeprojekti koostamiseks nõuded.
Kinnistu omanik/huvitatud isik  palkab pädeva teedeinseneri, kes koostab
nõuete alusel teeprojekti.
3.	Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga lepingu.
Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse
ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.
4.	Kõik ristumiskoha rajamisega seotud kulud (projekteerimine,
ehitamine) kannab huvitatud isik.

Jääme ootama Teilt lisainfot, sh milline on kohaliku omavalitsuse
seisukoht. Siis saame ristumiskoha teemaga edasi liikuda.

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

  Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Ave.Aadumae <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 9, 2024 12:43 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Infopäring kõrvalmaanteelt mahasõidu rajamine

Tere

VKG Kaevandused OÜ soovib rajada mahasõidu Ida-Virumaal Lüganuse vallas
Rebu külas 13129 Savala-Arvila kõrvalmaanteelt Uus-Kiviõli kaevandus
kinnistule (KÜ 43801:001:0126) planeeritava kaevandusrajatise juurde. Enne
kooskõlastuse taotluse esitamist palume Transpordiametilt tagasisidet, kas
soovitud mahasõidu asukoht ja lahendus on nõuetele vastav.

Uus-Kiviõli kaevandus kinnistu on riigiomandis Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumi haldusalas. VKG Kaevandused OÜ kasuks on
seatud Uus-Kiviõli kaevandus kinnistul hoonestusõigus. Uus-Kiviõli
kaevandus kinnistul on kehtestatud detailplaneering kaevanduse rajamiseks.

Manuses on lisatud joonised: planeeritava mahasõidu asukoht ja
eskiislahendus (liituv tee variant B, mahasõidu tüüp I). Ligipääsu
(liituva tee) prognoositav liiklussagedus on väga väike, igapäevaselt ei
ole vaja planeeritava kaevandusrajatise juurde sõita.

Palume tagasisidet, kas VKG Kaevandused poolt soovitud mahasõidu asukoht
ja lahendus on Transpordiametile sobiv.

Parimat,

Ave Aadumäe

projekti koordinaator / Uus-Kiviõli projektigrupp
/ +372 5667 1323
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://facebook.com/virukeemiagrupp>
<http://linkedin.com/company/viru-keemia-grupp>
<http://instagram.com/virukeemiagrupp>

VKG Kaevandused
Järveküla tee 14
30328 Kohtla-Järve
 <http://www.vkg.ee> www.vkg.ee